"Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими."
О.Уальд
Що таке інклюзивна освіта?
Інклюзивна освіта дає можливість усім учняму повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.
ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:
- Діти навчаються разом у звичайній школі.
- Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
- Діти отримують можливість жити разом з батьками.
- Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
- Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
- У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
- Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
Переваги для дітей без особливих потреб:
- вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
- вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
- вчаться співробітництву;
- вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
Переваги для родин:
- Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
- Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
- Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
- Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.
Переваги для вчителів та інших фахівців:
- Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
- Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
- Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.
Інклюзія в нашій школі означає розкриття кожного учня.
Інклюзія враховує потреби дітей,створюються спеціальні умови, підтримканеобхідні учням і вчителям для досягнення успіху.
Корекційно - розвиткові заняття
Актуальність занять з корекції розвитку полягає в тому, що вони забезпечують психологічний супровід дітей, який охоплює пізнавальну, емоційну, мотиваційну та поведінкову сфери розвитку учнів, враховуючи при цьому індивідуальні та вікові особливості.
Мета корекційних занять полягає в активізації та стимулюванні пізнавальної діяльності, розвитку емоційно-вольової сфери та комунікативних навичок. На цих заняттях вирішувались такі завдання:
— корекція пізнавальних процесів, активізація когнітивної сфери,
— розвиток загальної та дрібної моторики рук,
— розвиток просторових уявлень,
— розвиток комунікативних умінь та навичок, розширення словникового запасу,
— корекція емоційно-вольової сфери,
— формування повноцінних уявлень про навколишній світ,
— поліпшення емоційного стану учнів та загальна допомога учням у повноцінному психічному і особистісному розвитку.
Робота з учнями, які мають особливі освітні потреби, здійснювалась за допомогою таких форм і методів:
— бесіда, обговорення, переконання;
— розгляд проблемних ситуацій (групова та індивідуальна психокорекція);
— арт-терапія емоційних розладів;
— образотворча діяльність;
— ігрова психокорекція поведінки та навичок спілкування;
— сюжетно-рольові ігри;
— мімічні та пантомімічні етюди;
— перегляд тематичних відеосюжетів;
— інтелектуальні вправи, головоломки тощо;
— конструкторські ігри;
— лялькотерапія і казкотерапія;
— вправи з розвитку дрібної моторики;
— вправи тілесної регуляції, руханки.